
- V prvom rade je potrebné nečakať a svoju reklamáciu uplatniť čo najskôr. Ak napríklad nie ste spokojní s masážou, nestačí masérke vykričať svoju nespokojnosť. Musíte postupovať podľa zákona a oficiálnou cestou rovnako, ako by ste chceli vrátiť poškodené topánky.
- Reklamáciu musíte poskytovateľovi služieb doručiť osobne, alebo poštou. V druhom spomínanom prípade, zvoľte formu doporučeného listu. V prípade potreby máte aspoň aký-taký dôkaz, že ste reklamáciu odoslali. V liste nezabudnite uviesť presné dôvody svojej reklamácie. Teda to,, s čím ste neboli spokojní. Reklamáciu väčšinou zasielate vedeniu firmy, samozrejme ak sa nejedná o súkromného podnikateľa. Vtedy nezabudnite uviesť i presný dátum, kedy bola daná služba poskytnutá a meno zamestnanca, ktorú ju pre vás vybavoval.
- Nie je na škodu, ak k listu pripojíte i kópiu pokladničného dokladu, alebo inú formu potvrdenky o vašej platbe. Mali by ste zároveň uviesť, akou formou, vám má byť náhrada za poskytnutie nekvalitnej služby, poskytnutá. Môže ísť napríklad o vrátenie celej, vami zaplatenej sumy, alebo iba jej časti.
Rovnako ako predajca, je aj poskytovateľ služieb povinní, vašu reklamáciu vybaviť do tridsiatich dní od jej uplatnenia.Ak sa tak v tomto, zákonne stanovenom termíne nestane, môžete kontaktovať Slovenskú obchodnú inšpekciu, kde podáte podnet na vykonanie kontroly. V tomto prípade musíte disponovať dokladom o zaplatení služby a potvrdením o uplatnení reklamácie.
Druhou možnosťou je, že vám poskytovateľ služieb reklamáciu zamietne ako nedôvodnú.Pokiaľ ale s takýmto rozhodnutím nesúhlasíte a ste si viac než istí, že právo stojí na vašej strane, môžete taktiež podať návrh na SOI, kde bude vaša reklamácia opätovne prešetrená a zhodnotená.